Koronavirustiedote

Roihuvuoren Lämpö Oy tiedottaa 19.3.2020  (aukioloajat päivitetty 1.1.2024)

Yleisvaaralliseksi tartuntataudiksi luokiteltu koronavirus (COVID-19) leviää ihmisestä toiseen kosketus- ja pisaratartuntana.

Palvelupisteemme (Roihuvuorentie 21) on avoinna sovitusti.

Otathan yhteyttä etukäteen, kun haluat asioida toimistollamme.

Palvelemme

puhelimitse     09 759 7000

maanantai - torstai     klo 8:00 – 16:00

perjantai    klo 8:00 – 15:00

Kotisivuilla:       www.roihuvuorenlampo.fi /asukassivut

Olemme varautuneet koronaviruksen leviämiseen Roihuvuoren Lämmössä ennalta sovituilla toimenpiteillä, joilla pyrimme varmistamaan mahdollisimman häiriöttömän toiminnan ja palvelun poikkeustilanteessa.

Toimiston henkilökunta työskentelee osin etänä ja osin omassa työpisteessä. Henkilökunnalle hankittu välineistö mahdollistaa työskentelyn myös etänä.

Korostamme sitä, että Roihuvuoren Lämpö Oy:n toimiston toiminta jatkuu normaalisti. Pyydämme myös varautumaan siihen, että puhelujen välittyminen keskusnumerostamme etätyöpisteeseen saattaa vaatia vähän pidemmän jonotusajan. Koko henkilöstön työajat ovat kuitenkin täysin normaalit.

Muistathan myös, että www.roihuvuorenlampo.fi / taloyhtiön asukassivujen kautta voit tehdä toimistollemme erilaisia palvelupyyntöjä tai ilmoituksia:

• tilata isännöitsijätodistuksen
  • tehdä muuttoilmoituksen tai vikailmoituksen
  • tehdä huoneiston muutostyöilmoituksen
  • lähettää viestejä toimiston toimenpiteitä varten

Sivujen kautta lähettämäsi viestit lähtevät oikeisiin osoitteisiin, sivusto on kytketty taustalla olevaan Tampuuri-ohjelmistoon, jota toimistohenkilöstö käyttää päivittäisessä työssään.

Valtionjohdon asettamat rajoitukset tarkoittavat sitä, että erilaisten kunnossapitotöiden ja muiden huoneistokäyntien tarpeellisuus arvioidaan tarkasti.

Asuntoihin mennään vain pikaisia toimenpiteitä edellyttävien töiden vuoksi, kuten vuotavat vesihanat, viemäritukosten avaaminen ja vesivahinkojen kaltaiset kiireelliset toimenpiteet, jotka ovat välttämättömiä lisävahinkojen rajaamiseksi.

Pakollisessa käynnissä yllä mainitun kaltaisessa asunnossa huoltomiehet noudattavat seuraavaa ohjeistusta:

• huoltomiehet käyttävät kasvosuojusta ja käsineitä koko ajan
  • he eivät koske muuhun kuin korjattavaan kohteeseen
  • korjaustoimenpiteen aikana, joka kestää enintään 15 minuuttia, asukas on huoneiston toisessa tilassa

Huollolla on oikeus tiedustella tietoa mahdollisista asunnossa karanteenissa olevista. Tätä tietoa käytetään luottamuksellisesti vain yhtä kertaa varten eikä sitä taltioida mihinkään.

Asukkaat voivat käyttää omia saunavuorojaan tai pyykkivuorojaan normaalisti, huomioiden kuitenkin alla mainitut tilanteet.

Yhteisten tilojen käyttö karanteenin aikana on sallittua. Pesutupia ja kuivaushuoneita ei kuitenkaan ole järkevää käyttää yhtä aikaa perheen ulkopuolisten kanssa.

Taloyhtiön lenkkisaunaan ei saa mennä, jos epäilee sairastuneensa.

Jos asukkaalla on laboratoriokokeissa varmennettu koronatartunta, yhteistilojen käyttö on kielletty.

Jokaisen on syytä muistaa, että tämä tilanne on ohimenevä ja vain noudattamalla annettuja ohjeita teemme poikkeusoloista mahdollisimman lyhyen.

Koronavirukseen liittyviä lisätietoja antaa ensisijaisesti viranomainen. Uudenmaan (HUS) neuvontanumero on 116 117 ja valtakunnallinen numero on 0295 535 535. On muistettava, että nämä numerot ovat erittäin ruuhkautuneita, eikä niihin pidä soittaa muuten kuin tilanteessa, jossa kotihoito-ohjeilla ei pärjää.

Hätänumeroon 112 soitetaan vain henkeä vaarantavassa tilanteessa, jossa todennäköisesti tarvitaan myös sairaankuljetusta.

Yleistilannetta kannattaa median lisäksi seurata myös THL:n sivuilta www.thl.fi

ROIHUVUOREN LÄMPÖ OY